3080791308 |
Fer ciència a l'educació infantil |
2016-2017 |
Taller. Educació Infantil |
|
|
|
7/3/2017 - 21/3/2017 (10 hores) de 17:15h a 19:45h |
|
CRP del Baix Llobregat VII |
|
Josep Tarradellas, 11 (Martorell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VII
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
09/01/2017 - 19/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs sorgeix de la necessitat que els docents adquireixin les competències necessàries per a dissenyar intervencions a l’aula a partir de la proposta de Descoberta de l’Entorn. Es tracta de reflexionar sobre els coneixements didàctics fonamentals per a l’ensenyament de les ciències al parvulari.
Aquest conjunt de coneixements ha de permetre que els/les mestres puguin seleccionar i aplicar les seqüències didàctiques del projecte de manera fonamentada, i promovent tant l’evolució progressiva del pensament científic com de les habilitats
d’investigació científica dels infants.
|
| |
Objectius |
Adquirir una visió fonamentada de la ciència i de l’activitat científica.
Comprendre les característiques més fonamentals de com els infants construeixen coneixement sobre el medi físic i natural.
Aprofundir en el plantejament i l’aplicació de seqüències didàctiques de manera que el treball amb els infants sigui conseqüent amb la teoria científica que sustenta les esmentades seqüències i amb els processos d’evolució del pensament científic infantil.
|
| |
Continguts |
1. Aprendre i ensenyar ciències.
a. Processos característics de l’activitat científica.
b. L’evolució del pensament científic.
c. La importància dels llenguatges en la construcció de coneixement científic.
d. L’adequació del context a l’ensenyament-aprenentatge de les ciències.
2. El treball científic amb els infants:
a. Els éssers vius : hàbitat (entorn natural i entorn social), creixement i canvi, desplaçament i manteniment dels animals a l’aula; concrecions amb els cargols, insectes i peixos.
b. Els materials: característiques i manipulació (safates experimentació).
c. El moviment: el pla inclinat, el pèndul i les catapultes.
d. La llum: característiques, la llum i les ombres, i la reflexió.
e. L’aigua: mescles i dissolucions, flotació i canvis d’estat.
|
| |
Formador/a |
Olga Schaff
|
| |
Avaluació |
S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
|
| |
E-mail |
crp-martorell@xtec.cat
|
| |
|
|